Uw partner in horizontaal

en verticaal transport

Secwav 1 en 2 op de weegschaal

Secwav 1 en 2 op de weegschaal

6 feb 2014

Op donderdag 06-02-2014 heeft Kraanverhuur Boekestijn met behulp van 2 grote telescoopkranen 2 schepen gewogen.

Bij scheepswerf De Haas Maassluis B.V. zijn 2 voormalige kustwachtschepen omgebouwd tot beveiligingsschepen, die per zwaar-ladingsschip vanuit Antwerpen verscheept zullen worden naar Nigeria. Aangezien het zwaarste schip ingeschat werd op een gewicht van 120 ton, is de kraancapaciteit van de kranen op het zwaar-ladingsschip die de schepen moeten laden met maximaal 60 ton per kraan kritisch. Om problemen te voorzien is het totaalgewicht en de juiste gewichtsverdeling proefondervindelijk bepaald. Beide schepen werden in de takels gehangen en de gunstigste gewichtsverdeling werd gemarkeerd. Bij een evenwichtige verdeling bleef het gewicht per kraan onder de kritische grens van 60 ton.

De patrouille schepen krijgen in Nigeria een nieuwe bestemming. De toenemende piraterij in de Golf van Guinee bracht Nederlandse ondernemer Jacques Roomans op het idee een vloot van zogeheten ‘security vessels’ samen te stellen, om zijn eigen en andere schepen door het risicogebied te begeleiden en piraten te verjagen. Zijn scheepvaart- en offshorebedrijf Sea Trucks verzorgt sinds de jaren zeventig het transport van bevoorrading en personeel voor de grote oliemaatschappijen in het gebied. Met 150 schepen is hij actief voor de West-Afrikaanse kust.

bron: fd.nl

Secwav 1 en 2 op de weegschaal
Secwave 1 en 2 op de weegschaal
Secwave 1 en 2 op de weegschaal

foto's: George Vermeulen

Related Posts

↑ Top